سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به یاد دارید که لذتها تمام شدنى است ، و پایان ناگوار آن برجاى ماندنى . [نهج البلاغه]
سیده مینا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» عباس

انمایش تصویر در وضیعت عادی

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدی ( یکشنبه 86/4/17 :: ساعت 3:23 عصر )
»» عکس

نمایش تصویر در وضیعت عادی

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدی ( یکشنبه 86/4/17 :: ساعت 3:17 عصر )
»» راه وصال

برای خواب دیدن امام

اللهم انّی اسئلک یا من لطفه خفی و ایادیه باسطة لا تنقضی اسئلک بلطفک الخفی الذی ما لطفت به لعبد الا کفی ان ترینی مولای علی بن ابیطالب علیه السلام فی منامی.

البته می توان بجای کلمه علی بن ابیطالب علیه السلام اسماء سایر ائمه را ذکر کرد. برای خواب دیدن هر یک از ائمه کسیکه دو رکعت نماز بعد از نماز عشاء با هر سوره ای که می خواهد بخواند و بعد این دعا را صد مرتبه بخواند پیغبر اکرم و یا هر یک از ائمه اطهار را که بخواهد در خواب خواهد دید.

بسم الله الرّحمن الرّحیم یا نور النور یا مدبر الامور بلغ منّی روح محمد و ارواح آل محمد تحیة و سلاماً.

 

توسل به حضرت حجت

در کتاب « التحفة الرضویة» می نویسد: بعد از نماز مغرب بر پیغمبر و آل او صد مرتبه صلوات می فرستی، سپس هفتاد مرتبه می گویی: یا الله یا محمد یا علی یا فاطمه یاحسن یا حسین یا صاحب الزمان.

آنگاه صد مرتبه دیگر بر پیغمبر گرامی صلوات می فرستی سپس حاجت خود را مسألت می کنی.

سپس صاحب کتاب التحفة الرضویة اضافه می کند و می گوید مرحوم پدرم سید علامه طاب ثراه می فرمود: این عمل برای امور مهم، مجرب است.

 

دعای سهیم اللیل

این دعا برای قضاء حوائج از حضرت صاحب الزمان روایت شده است:

اللهم انّی اسئلک بعزیز تعزیز اعتزز عزتک بطول حول شدید قوّتک بقدرة مقدار اقتدار قدرتک بتأکید تحمید تمجید عظمتک بسموّ نموّ علوّ رفعتک بدیموم قیّوم دوام مدّتک برضوان غفران امان رحمتک برفیع بدیع منیع سلطنتک بسعاة صلوة بساط رحمتک بحقائق الحقّ من حقّ حقّک بمکنون السّر من سرّ سرّک بمعاقد العزّ من عزّ عزک بحنین انین تسکین المریدین بحرقات خضعات زفرات الخائفین، بامال اعمال اقوال المجتهدین، بتجشع تخضع تقطع مرارات الصّابرین، بتعبّد تهجّد تمجّد تجلّد العابدین.

اللهمّ ذهلت العقول و انحسرت الأبصار و ضاعت الأفهام و حارت الأوهام و قصرت الخواطر و بعدت الظنون عن ادراک کنه کیفیة ما ظهر من بوادی عجائب اصناف بدایع قدرتک دون البلوغ الی معرفة تلألو لمعان بروق سمائک.

اللهم محرّک الحرکات و مبدیء نهایة الغایات و مخرج ینابیع تضریع قصبان النبات، یا من شقّ صمّ جلامید الصخور الراسیات و انبع منها ماء معیناً حیواة للمخلوقات فاحیا منها الحیوان و النبات و لعم ما اختلج فی سرّ افکارهم من نطق اشارات خفیّات لغات النمل السّارحات، یا من سبحت و هلّلت و قدّست و کبّرت و سجدت لجلال جمال اقوال عظیم جبروت ملکوت سلطنته ملائکة السّبع السموات یا من ذرات فاضائت و انارت لدوام دیمومیته النجوم الزّاهرات و احصی عدد الأحیاأ و الأموات، صلّ علی محمد و آل محمد خیر البریّات وافعل بی کذا و کذا.

بجای کذا و کذا حاجات خود را ذکر کنید.

 

دعای استخاره و حاجت

«صفحیفه الهادی» می نویسد: سید بن طاووس ( علیه الرحمه) روایت کرده از محمد بن مضطر که آخر فرمانیکه از حضرت صاحب الامر صلوات الله علیه بیرون آمد این دعا بوده که باید به آن عمل شود و در نمازهای حاجت می توان خواند:

اللهم انی اسئلک باسمک الذی عزمت به علی السّموات و الأرض فقلت لهما: ائتیا طوعاً او کرها، قالتا: اتینا طائعین، و اسئلک باسمک الذی عزمت به لعی عصا موسی فاذا هی تلقف ما یأفکون، و سائلک باسمک الذی صرفت قلوب السّحرة الیک حتّی قالوا: آمنا بربّ العالمین، و اسئلک باقدرة التی تبلی بها کلّ جدید و تجدّد بها کل بال، و اسئلک بکل حق جعلته علیکع ان کان هذا الأمر خیراً لی فی دینی و دنیای و اخرتی، ان تصلّی علی محمد و ال محمد و تسلم علیهم تسلیماً، و تهیئه لی و تسهل علی و تلطف لی فیه برحمتک یا ارحم الراحمین. و ان کان شرا لی فی دینی و دنیای و اخرتی، ان تصلّی علی محمد و ال محمد و تسلم علیهم تسلیماً، و ان تصرفه عنّی بم شئت و کیف شئت، و ترضینی بقضائک و تبارک لی فی قدرک، حتّی لا أحبّ تعجیل شیء اخرته و لا تأخیر شیء عجلته، فانّه لا حول و لا قوة الا بک، یا علی یا عظیم یا ذا الجلال و الأکرام.

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدی ( یکشنبه 86/4/17 :: ساعت 2:21 عصر )
»» تولد

مقام‌ معنوی‌ حضرت فاطمه (س) نسبت‌ به‌ مقام‌ جهادی‌، انقلابی‌ و اجتماعی‌ او به‌ مراتب‌ بالاتر است‌. آن حضرت به‌ ظاهر یک‌ بشر و یک‌ زن‌، آن‌ هم‌ زنی‌ جوان‌ است اما در معنا، یک‌ حقیقت‌ عظیم‌ ، یک‌ نور درخشان‌ الهی‌ و یک‌ بنده‌ صالح‌ و برگزیده‌ است و به همین دلایل این بانوی آسمانها و زمین، جایگاهی خاص و ویژه نزد پیامبر اسلام داشت ‌.
حضرت فاطمه (س) می‏ فرماید: پس از نزول آیه " لا تحبوا دعاء الرسول بینکم کدعاء بعضکم بعضا "، ( رسول خدا را همان طور که دیگران را صدا می‏کنید "مثلا به اسم کوچک یا بدون احترام"، صدا نکنید) من پدرم را " یا رسول الله " صدا زدم .
اما پدرم فرمود: فاطمه جان به من بگو "یا ابه" ( پدر جان) . این کلمه قلب مرا زنده ‏تر و خدای تعالی را راضی‏تر می‏گرداند.
رسول خدا گاه فاطمه را می‏بوسید، گاه او را در آغوش می ‏گرفت، گاه دست محبت به سر و صورت او می‏کشید و گاه او را از صمیم قلب دعا می‏کرد و اشک از چشمان زهرا پاک می‏فرمود .
رسول خدا گاهی سر حضرت فاطمه را می‏بوسید و به او می‏فرمود: پدرم و مادرم فدای تو باد.
هرگاه فاطمه نزد رسول خدا می‏ رفت، پیامبر به احترام فاطمه بلند می‏شد، سر مبارکش را می ‏بوسید و او را در جای خود می نشاند.
روزی رسول خدا وارد خانه امیرالمؤمنین شد و دید علی و فاطمه نشسته و مشغول آسیاب کردن هستند. رسول خدا پیش رفت و فرمود: کدام یک از شما خسته ‏تر هستید؟ امیرالمؤمنین عرض کرد: فاطمه. رسول خدا فرمود: دخترم برخیز. فاطمه برخاست و رسول خدا به جای او نشست و با امیرالمؤمنین مشغول آسیاب گندم و جو شد.
روزی حضرت فاطمه مریض شد. رسول خدا به عیادتش رفت . کنارش نشست و احوالپرسی کرد.
فاطمه عرض کرد: پدر جان، من یک وعده غذای عالی لذیذ دارم.
رسول خدا بلند شد و از طاقچه ‏ای که در اطاق بود، طبقی آورد که در آن کشمش و نان روغنی و کشک و خوشه‏ ای انگور بود. طبق را نزد فاطمه گذاشت و دست مبارکش را به سوی طبق دراز کرد، نام خدای بزرگ را به زبان جاری فرمود و به حاضرین فرمود: بخورید به نام خدا.
زبان رسول خدا زبان وحی است . خدا در قرآن درباره پیامبر می‌فرماید: ولا ینطق عن الهوی ( از روی خواهش نفس سخن نمی‏گوید.)
لذا سخنانی که رسول خدا درباره فاطمه بر زبان آورده، همه بر مبنای وحی و به میزان حق است، نه از روی محبت و شیفتگی در غیر راه خدا.
رسول خدا می‏فرمود: فاطمه پاره تن من است، هر کس او را خشنود کند مرا خشنود کرده و هر کس به او بدی کند به من بدی کرده است.
همچنین فرموده است :
فاطمه روشنی چشم و میوه دل من است.
فاطمه فرع و شاخه وجود من است. هر که او را ناراحت کند، مرا ناراحت می‏کند و هر چه باعث شادی او شود، موجب شادی من می‏گردد.
فاطمه گرامی‏ترین فرد در نزد من است.
از رسول خدا پرسیدند: "محبوبترین زنان نزد شما کیست؟" فرمود: "فاطمه

نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادی

نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدی ( سه شنبه 86/4/12 :: ساعت 3:47 عصر )
»» با.......

نمایش تصویر در وضیعت عادی

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدی ( دوشنبه 86/4/11 :: ساعت 2:12 عصر )
»» گفتگو

                              گفتگو با خدا

در رویاهایم که با خدا گفتگو میکنم خدا پرسید پس تو میخواهی با من گفتگو کنی من در پاسخش گفتم: اگر وقت دارید خدا خندید و گفت: وقت من بی نهایت است در ذهنت چیست که می خواهی از من بپرسی؟پرسیدم چه چیز بشر شما را سخت متعجب میسازد؟ خدا پاسخ داد: کودکیشان اینکه آنها از کودکیشان خسته میشوند عجله دارند که بزرگ شوند و بعد دوباره پس از مدتها آرزو میکنند که کودک باشند اینکه سلامتی خود را میدهند تا پول به دست آورند و بعد پولشان را میدهند تا دوباره سلامتی خود را به دست آورند واینکه با اظطراب به آینده مینگرند و حال را فراموش میکنند بنابراین نه در حال زندگی میکنند و نه در آینده اینکه آنان به گونهای زندگی میکنند که گویی هرگز نمیمیرند و به گونهای میمیرند که گویی هرگز زندگی نکرده اند دستهای خدا دستانم را گرفت و برای مدتی سکوت کردیم و دوباره پرسیدم: به عنوان یک پدر میخواهی کدام درسهای زندگی را فرزندانت بیاموزند؟ او گفت: بیاموزند که آنها نمی توانند کسی را وادار کنند که عاشقشان باشد همه کاری که آنها میتوانند بکنند این است که اجازه دهند که خودشان دوست داشته باشند بیاموزند درست این است که خودشان اجازه دهند که خودشان دوست داشته باشند بیاموزند درست نیست که خودشان را با دیگران مقایسه بکنند بیاموزند که فقط چند ثانیه طول میکشد تا زخمهای عمیقی در قلب آنها که دوستشان داریم ایجاد کنیم .

اما سالها طول میکشد تا آن زخمها را التیام بخشیم بیاموزند ثروتمند کسی نیست که بیشترین را دارد ثروتمند کسی است که به کمترین نیاز دارد بیاموزند که آدمهایی هستند که آنها را دوست دارند فقط نمی دانن که چگونه احساساتشان را نشان دهند بیاموزند که دو نفر میتوانند با هم به یک نقطه نگاه کننر و آن را متفاوت ببینند بیاموزند که کافی نیست که فقط آنها  دیگران را ببخشند بلکه آنها باید خود را هم نیز ببخشند من با خضوع گفتم :

از شما به خاطر این گفتگو متشکرم آیا چیز دیگری هست که دوست دارید فرزندتان بیاموزد؟ خداون لبخند زد و گفت فقط اینکه بدانند.

 

 

                من اینجا هستم همیشه



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدی ( یکشنبه 86/4/3 :: ساعت 8:51 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

برزخ
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 3
>> مجموع بازدیدها: 55277
» درباره من

سیده مینا
سیدی
البته من نباید از خودم تعریف کنم هرچی اسلام گفته رعایت میکنم

» فهرست موضوعی یادداشت ها
بیاموزیم[13] .
» آرشیو مطالب
پند
تابستان 1386
بهار 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب